fredag 2 februari 2018

Behövs en Yogablogg till?

Jag vet ärligt talat inte om det behövs en Yoga och träningsblogg till på nätet, men ni kan ju själv bestämma om ni vill läsa eller inte.
Det är ju liksom det som är för-och nackdelen med internet att det är en så stor mediekanal och du kan hitta allt av intresse och smak. Dock måste du lära dig att sålla ibland fakta och flöde, det finns både de som sprider ren skit och det strömma runt massor av uppslag och reklam som du helst vill slippa.
På det viset liknar internet vår hjärna, den är full med tankar och vetande som vi både behöver och inte har någon användning för. En del är rena "fakenewsen", dvs tankar som hjärnan satt igång som du inte behöver höra och som faktiskt inte är sanna. Till exempel är det många som inbillar sig att de  inte klarar av saker, att de är fula, att de är dumma eller att de helt enkelt är värdelösa.
Men vet du, det är helt enkelt din hjärnas egna små "nättroll" som försöker trycka ner dig i skorna och inbilla dig att du inte vågar och kan. Tro inte på dem. "Läs" helt enkelt inte de "inslagen" (tankarna), utan välj att läsa de som stärker och lyfter dig.
lånad från nätet
Tro mig när jag säger det, jag vet vad jag pratar om. Jag har själv ett väldigt dålig självförtroende och får brottas dagligen med min hjärnas "fakenews".
Just därför tycker jag att Yogan är en fantastisk grej för mig. Träning, över huvud taget har varit min grej i många år och jag har tränat kroppen på alla möjliga fysiska sätt. Dock har jag på äldre dagar insett att även hjärnan måste tränas. I Yogan har jag hittat den ultimata utmaningen som gör att jag träna både fysiskt och psykiskt. Stark både på insidan och utsidan.

Tanken med min blogg här är att sprida budskapet med Yoga, under tiden jag lär jag både mig själv och er mer. Yogan består inte bara av de Asanas, kroppsövningar som just nu blivit otroligt populära. Yogan är så mycket mer. Så följ gärna med från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När kroppen bråkar

Sista veckan har varit lite omtumlande. Min kropp har absolut inte visat sig från sin bästa sida och jag känner mig ganska ynklig för tillfä...